måndag 20 april 2009

Vårlig väska

Jag gillar tygväskor och nu har jag sytt en ny för våren. Ljusa, vårliga tyger. Har provat mig på en applikation, en vändsytt fågel med pärlor på en kvast av moulinegarn. 




Så fick det bli en matchande liten necessär. Handsydde en stickning längs med kanten. Vad mycket några må stygn kan göra!

Mönster till väskan och neccesären är från boken Tildas julehus av Tone Finnanger. Tyger från Panduro. 

Började använda väskan i går och den känns jättebra! Lagom stor för mina jobbgrejor och kan bäras båda över axeln och i handen.  

6 kommentarer:

Doris_Assar sa...

Åh vad söta, verkligen våriga!! :-)

od Andulky sa...

Superfina! Verkligen proffsiga!

prickig design sa...

Men så fina!! Vad du är flink på allt pillrigt!

Gekko sa...

Hele settet er jo bare så utrolig fint! Jeg ble bare så imponert når jeg fikk se det live, og jeg har veldig lyst til å pröve meg på noe lignende selv!

RÄVENoRÄKAN sa...

Jättefin väska! Vad sugen jag blev på att sy en vårväska jag också.

Josefinaste sa...

Den väskan skulle jag vilja ha!! Jättesnygg och nessisären lika så!