onsdag 15 april 2009

Stitch för stick

Jag gillar tygpåsar, i alla varianter. Min stickning har jag konstigt nog i plastpåsar. Trist. Så nu är den första påsen för stickningen sytt. Och på den har jag testat stitching, som egentligen bara är enkla konturstygn. 

Mönstret med hjärtat och fågeln har jag köpt på Panduro, från Tilda sortimentet. Jag har vändsytt applikationen, lagt dubbelt räta mot räta och vänt genom ett klippt liten springa på baksidan. Tyget till själva påsen och snöre är från samma stället. Hade helt glömt hur jag syr kanal uppe för att kunde dra i snöre från båda hållen.  Principen är jo den samma även om påsen inte är dubbel. Så det blev lite konstigt på toppen, men det funkar. 

Rätt nöjd med att kunde ta upp en snygg påse från väskan när jag skal sticka lite! Jag har jo nästan jämt med mig något av alla mina stickprosjekt.. 

Inga kommentarer: