fredag 24 april 2009

En singoalla


Jag har sytt min förste singoalla. Har sett så många fina på flera blogger och var nyfiken på att prova. 

Tack Gekko för att jag fick rita av ditt Welinder mönster! Storlek 1 år. Jag tog tunikalängd och det räckte mer än väl. Tyget är en liten styv från Ohlssons, mjukt och skönt. Kantbandet har jag köpt på Superbuzzy och haft liggande ett tag, men nu blev det helt rätt! 

Jag tog kantband i halsringningen också. Det var inte riktigt tänkt så, men jag lyckades inte fålla in, tyget räckte inte till på bredden, framför allt över ärmerna.  Efter lite gekkohjälp har jag nog inte klippt till sömsmonen rätt. Får nog fundera ordentlig till nästa sådant plagg!

7 kommentarer:

Doris_Assar sa...

Jättefin!! :-)

prickig design sa...

så söt!både singoalla å E!

LinSar sa...

Jätte söt

Gekko sa...

Oi, mener du at det var mitt tips som gjorde at det ikke ble rett?! Det ferdige resultatet ble jo utrolig fint! Kantebåndet blir jo virkelig prikken over i:en!

Syserine sa...

Gekko, ditt tips fikk meg å skjönne hvordan jeg hadde tenkt feil : )

simenmor sa...

E er til å spise opp! Fine jenta og fine kjolen.

Maria sa...

Hej!
Har verkligen letat runt för att få hjälp för jag har precis samma problem med mina singoallor i Welinders bok. Tyget räcker inte till vid ärmarna, det bara blir rynkigt och fult, och jag vill så gärna sy flera och finare. Har du något bra tips att dela med dig av så skulle du göra min dag:)