onsdag 16 januari 2013

Litt mer fra julen

Alma flyttet til oss fra Smilerynker i Danmark til 3 års dagen for snart 2 år siden. Med fødselsattest og det hele. Og en skikkelig kompis er hun blitt!

Så til jul ble det litt nytt i garderoben. Mønster fra Tusinfryds dukkebok og stoffer fra Panduro. Så gøy med matchende stoffer og små detaljer som den applikerte stjernen på buksebenet og skråbåndet i halsen. Både buksen og blusen har strikk nederst for puffeffekt.

Vesken fikk litt mer hemslöjds stuk over seg. Sydd i vadmel med håndlaget knipplingdetalj og skulderrem. Alma fikk også en vest, Luna sweater, strikket på p 3.5 i Cascade, men den ble for trang for armene så nå holder jeg på med en ny. Men denne passet fint på kompisen Frida som er av den litt spinklere sorten.

Klærne var en fryd å sy! Jeg må sy mer dukkeklær!



3 kommentarer:

grønn sa...

Åhh - jeg ble så inspirert av disse dukkeinnleggene dine! Jeg har hatt så lyst til å sy ei slik dukke til frøkna mi, men ikke hatt mot eller ork til å komme i gang, så jeg har også kjøpt ei. Dukka du har laget ble jo kjempefin, og klærne var også så søte! Fikk lyst til å sette i gang med det samme jeg nå :-)

od Andulky sa...

UNDERBAR!

LaLa`s Loft sa...

Jeg har så lyst å lage dukke, så nydeligfin... Kanskje jeg må prøve :)