torsdag 24 januari 2013

Babyteppe i Visjö



En liten gutt er født i Umeå og dit har jeg sendt dette teppe. Strikket i Visjögarn, en av mine absolutte garnfavoritter. Svensk ull fra funullslam. Produseres av Östergötland ullspinneri.

Deres melerte garn Lys Karamell har jeg her strikket sammen med nyperødt. 2 omganger, en rille av hver farge så det melerte veksles med det ensfargede. Det ble så fint!

Pinner 4, 100 masker, ca 55*70 cm. En enkel fastmaskekant rundt. 170 g tror jeg det veide ferdig. Luftig og lett, men likevel robust. Jeg tror faktisk det er det fineste teppe jeg har strikket! Og jeg har nok strikket 20 babytepper. Vil strikke fler. Men det er mye jeg vil strikke...

2 kommentarer:

Smilla sa...

Härligt filt, superfin kombo av mustiga färger!!

Charlotte sa...

Så bra den blev! Et fantastiskt garn det där. Vi måste boka den där resan!
kram