tisdag 1 januari 2013

Fra babyteppe til pute; UFO 3

Opp av ufokurven kom et forsøk på å hekle et babyteppe. Jeg hadde beundret abras bravaders sikksakktepper og ville også prøve. Høygravid med nyinnkjøpt svindyr bomullull fra Rowan satte jeg i gang med lillesøsters fjerde babyteppe. Trenger jeg si at det ganske raskt ble ett UFO?

Fint ble det selv om jeg ikke er noen storhekler, men motivasjonen for å sluttføre prosjektet rant ut i sanden. Kanskje var det de enorme mengdene med garnender som må festes som tippet meg av pinnen.

Så etter snart to år i ufokurven tenkte jeg at nå skal der hekles. Men nei, jeg rekker heller opp og bruker garnet til noe annet. En rad ble rekket opp før jeg kom på ideen med pute. Ut av skapet kom en liten dunpute som passet perfekt. 30 min senere hadde jeg en superfin pute i stolen på barnerommet. Og alle de løse endene ligger inni! Så får vi se hva resten av garnet kan bli, men det er ett UFO mindre i kurven!

1 kommentar:

Charlotte sa...

Snyggt! Blev ju perfekt som kudde. Jag gillar vågorna. Här försöker jag också avsluta och få bort det som ligger på hög, mest som ska lagas tyvärr. Kram