lördag 3 december 2011

Tunikastart


Då är jag äntligen i gång med tunikasömnad! Först ut är en i röd velour, jag gillar rödt, är ett nytt mantra här! Både bilband, pompomband och traktorknapp har länge varit efterlängtade att få på ett plagg och äntligen var det dags. Kantband i Hilcovelour. Blev ganska fint, men hade nog för hög diff för det drog i hop sig lite. Snälla Gekko har lånat mig sitt kantbandsapparat! Det går bättre än mitt, men sömmen vandrar fortfarande lite för mycket fram och tillbaks. Så det är nog mig.. Försöker sy i jämn fart, men det blir sådär en då. 104 efter Meedom.

5 kommentarer:

MinaMirakel sa...

Jättesnygg, kul med pompom!/Åsa

Emilia sa...

Jättefin - rött är snyggt!

Bustråden sa...

tack för kommentaren på min blogg! Fin klänning!

Smilla sa...

Jättesnygg!! Fint med dekorationerna..

duBedåre sa...

Lekker, lekker. Med alle de rette detaljene, knapp oh bånd, farger, ALT! Flink du! (o:

God og kreativ søndag til deg!