söndag 11 december 2011

Ny modell!


Två muddisar efter mönstret från Ottobre 4/11. Ny favorit! Passar utmärkt till mulliga bebisar och tygblöjebarn. Jag har sytt mängder av muddisar efter mönstret i Ottobre 5/06, men det är mycket snävare i modellen.

Dom här två byxorna sydde jag i hop på kvällskröken i går. Velour och mudd från S&S. Gillar när det färgmatchar perfekt! Storlek 74 till lillasyster och storlek 80 till en liten sötnos vi snart ska träffa. Trodde inte jag skulle gilla tråkigt grått, men tycker det blev lugna, ljusa och lätt matchade plagg.

Och med två nya 90 stretchnålar syr overlocken utmärkt. Krisen över för denna gång!

3 kommentarer:

Emilia sa...

Härliga muddisar och finfina rävklänningar!

MinaMirakel sa...

Skönt att overlocken funkar igen!
Härligt grå färg!/Åsa

annas alster sa...

Fina byxor! Kul att höra ang mönstret. Jag har inte testat det, men blir lite fundersam när du tycker att ottobre 5/06 är snäva byxor... jag burkar ju alltid sy dessa utan sömnsmån!:)