fredag 9 december 2011

Rävar!


Då det här himla fina tyget med rävar från Strömming hade kommit hem var stora tjejen snabb med att säga "jag vill inte ha kläder med rävar på!" Inga bekymmer alls, vi har många som jag tänker sy julklappar till. En då lite roligt för det är nog det första tyget jag har haft hemma som hon så tydligt inte har gillat.

Två tunikor efter Meedom, 92 och 104. Det krävs inte så mycket när velouren är mönstrat!

Men då plaggen låg på strykbrädan kom hon och proklamerade att hon visst gillade rävar! Så vi provade den i 104 och vi båda gillade den skarpt. Men en klapp blev det åtminstone!

Dom här är från min mycket effektiva sömnad förra veckan. Efter overlockstrulet har jag enbart lyckas få i hop en tröja. Det blev lite bättre då jag byte till 90 nål, hade bara en, efter tips från snälla Mina mirakel. Då lyckades jag åtminstone sy i jersey. Har inhandlat flera nålar i dag så får vi se om helgen bjuder på möjligheter att klura på problemet!

6 kommentarer:

annas alster sa...

Vad tråkigt att du har problem med din overlock. Hoppas att det löser sig snart! Det är iallafall jättefina tunikor du har sytt! Det är det första jag ahr sett i det tyget, och nu gillar jag det mer än jag gjort förut! :)

Smilla sa...

Härliga tunikor!
Men vad trist med ol-strul, hoppas du snart får ordning på den igen!

Susanna sa...

Åh så fint! Jag älskar tyget! Har inte hunnit sy av det men min dotter vill ha en tröja säger hon!

MinaMirakel sa...

Kul att det hjälpte lite med mitt tips, det funkade för mig.
Tunikorna blev ju super./Åsa
Ps du har länkat till fel adress till min blogg, minamirakel-minamirakel.blogspot.com d.s

Charlotte sa...

Mycket fina produktioner det senaste! På onsdag kommer jag sent, Kiwi jobbar till 19. Beroende dock på om vi fått hem bilen från verkstan. Jag hör av mig mer hur det blir lite senare. Ok?

[LiiNe] sa...

Åhh vilka härliga tunikor!! måste bara fråga, när du syr meedoms mönster, syr du bara rakt av eller ändrar du något?? jag har provat o göra ett par olika modeller men jag tycker dom är så knepiga i storleken.
/Carro