torsdag 27 oktober 2011

Till en storasyster



Min kusin fick en liten pojke här i somras. Någon present har jag inte lyckas få i hop förrän i går. Jag tänkte börja med storasyster på 3 år så får vi se om det blir något på lillebror senare.

En tunika. Den här modellen är utmärkt över ullunderställ och tjejen är nog en ulltjej tror jag. Hon har ett underbart mörkt rött hår och då tycker jag turkost är så himla fint. Hilcos turkosa velour, en fantastisk färg! Kantband och zick-zackband (kroklisse heter det på norska, mycket roligare : ) i lila. Pomponband från Panduro. Uggleband och virkat hjärta från min lokala syaffär. Porslinsknappen är från Snella & Petronella (har svenske texter också!). Det var roligt att sätta i hop det hela! Nöjd : ) men vad snett jag syr, tur jag inte säljer mina alstrar..

5 kommentarer:

Charlotte sa...

Kul med alla detaljer du sätter på kläderna! Ser att du uppdaterat faktan om dig själv också...Ses vi på onsdag kanske?
Kram

MinaMirakel sa...

Jättefin, underbara detaljer!/Åsa

Smilla sa...

Så läcker med alla detaljer..det virkade hjärtat och den lilla knappen med text är underbara!

duBedåre sa...

Utrolig søt! Den lille hekla blomsten med knapp og ptntebånd var detaljen som satte prikk over i'en. Råfin! Heldig storesøster!

Anonym sa...

Jättefina detaljer, vad roligt det måste ha varit att göra dem.