onsdag 14 augusti 2013

Meadow lace scarf

Et sjal til hvor jeg tester modeller med liten trekant og lange snipper. Denne er designet av Evelyn Clarf og finns på Ravelry. 

Jeg synes snippene ble for korte, så jeg tok opp og strikket en del på hver uten felling. Når jeg hadde vasket det og blokket forsiktig var det ganske så stort... 

Trekanten fram er 35 cm høy og hver side 112 cm. 

Jeg brukte 75 g Visjö, men fra to nøster for at meleringen på de to sidene skulle bli lik. 

Kantene fikk små strikkede picoter, nytt for meg (man legger opp en maske som man feller i samme omgang på annenhver rille, dekorativt og enkelt!)

Fargene er så vakre. Tror det falt i god jord hos min svigerinne som fylte 50 i sommer. 



3 kommentarer:

emmys stickning sa...

Vad fin, den förra sjalen va jätte fin med, jag har insett att jag inte har tålamod till att sticka sjalar, alldeles för långa varv i slutet, hehe...

Emilia sa...

Så fin!

Charlotte sa...

Den blev ju jättebra!
Vi ska väl ses snart?