söndag 11 mars 2012

Set

Jag har sytt mängder den senaste tiden, men min kamera och dator vill inte längre samarbete, lyckas inte importera bilder, så nu får det bli mobilblogging tills vidare.

Jag syr kläder för våren. Och det med storlekar, jag lär jo aldrig! På tok för stort igen! Men det kan jo vänta ett halv år eller så i garderoben så klart.

Nytt byxmönster, jag gillar jo att testa nye. Ottobre 1/09. Supert! Långa muddar, men jag tog av dom några cm på bredden. Ganska snäv modell annars. 110 på tok för stort för min 105 cm långa tjej. Tyget är en mjuk, elaststisk och gosig sweat från min lokala tygaffär som redan noppar efter första tvätten..

Nytt mönster i baströja också. Ottobre 6/10. Fint! Liknar 4/04. Tyget är från Gekko, himla fint! Har klippt till ett linne för sommaren också.

2 kommentarer:

SiriR sa...

Fint sett!
Og bedre at klærne sys for store enn for små:)

MinaMirakel sa...

Vilket härligt set, synd att det noppar!/Åsa