onsdag 15 februari 2012

Natt & Dag


Äntligen en ny nattblöja. Det behövs jo ganska mycket extra absorption för att få ett stycke tyg att hålla i 12 timmar.. Sytt efter mönster i Ottobre 6/10, storlek 74/80. Utsidan är underbart fin bambuvelour från Strömming. Insidan är microfleece från Babythings. I mellan är det 4 lager microfiberfrotté från Babything. Bra tyg! Microfiber torkar jo hyfsat snabbt och denne blöjan behöver ett par timmar på elementet i badrummet efter rundan i torktumlaren. Helt ok. Redan hunnit varit med många nätter och jag är nöjd med den.


Samma mönster, men jag ville prova knappar i stället. (Jag gillar kardborre för då kan man festa blöjan perfekt, och kardborren Velcro från Myllymuksut fester bra utan att vara för hård, men jag har inte lyckas hitta lika bra kardborre här hemma). Jag knappade blöjan innan jag sydde i hop den.

Samma velour och insidan är microfleece från Myllymuksut, nu är det slut. Skulle gärna köpt mera tyger derifrån, men frakten är jo svindyr! Inuti 3 lager microfiberfrotté, lagom som dagblöja.

Den sitter fint och det blir nog fler med knappar.