onsdag 21 december 2011

Skogsplagg


Två plagg i skogsvelour från Kameleont design. Mycket mörkare än jag fick upp på min dator och när jag förtvättade tyget tillsammans med klöverjersey från samma stället och sistnämde blev förstörd, grådassigt i färgen, då blev inte det här någon favvis.. Jag brukar vara så himla noga när jag förtvättar, men av och till tänker jag att nu kan jag inte tvätta ett och ett tyg. Men det skulle jag öppenbart ha gjort här..

Nu är det slut. En pullover efter Meedom 1.5 storlek 4 år med Hilco mudd och en tröja efter Welinder 3 år med kantband. Brukar ha jersey på ärmarna när jag syr överdelar i velour. Velour är jo ganska stumt. Tröjan känns lite stel, kanske skulle jag sytt efter Meedom istället, har jo lite mer rörelsesvidd. Hur som helst, två klappar har det blivit.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Trist när det blir så. Men kläderna är i alla fall fina.

annas alster sa...

Fy vad tråkigt... jag är också alltid supernervös när jag tvättar tygerna. Tänk om nåt färgar osv... känns ju absurt att tvätta en maskin för ett tyg.

Vad mycket du har sytt på senaste! kul att se!

Jenny sa...

Men himmel, man ska väl inte behöva förtvätta tygerna ett och ett. Då ska man i alla fall upplysas om det. Kanske en snabbtvätt i så fall? Vad var det för tvättråd? Är det 60 grader kan det nog fälla onödigt mycket om man tvättar i 40, tyget behöver 60 för att färgen ska fixeras (typ).

Kläderna är hur som helst jättefina!

Petra sa...

Jättefina! Imponerad av allt du hinner sy, jag har iallafall virkat ett par vantar. ;)

Åsa Tidqvist sa...

Trist med tvätten...de ser väldigt fina ut iaf!