fredag 25 november 2011

Till en gåva


Vi ska på femtiårs kalas nu i helgen. I påsen ligger en av tubhalsdukarna jag har stickat. Jag fick idéen till påsen då jag satt och såg på det lille knypplade hjärtat som jag köpte under Knyppeldagen i Vadstena i somras. Det har legat på mitt skrivbord i månader och jag har inte riktigt vetat hur jag ville använda det. Så var det plötsligt givet. På en svart linpåse. Och lintyg hade jag. Och lite prickigt bomullstyg till kanten uppe. Tygpåsetokiga mig hittade mönstret till påsen i senaste Allt om handarbete. Den töntiga tidningen har faktisk blivit lite mindre töntig! 

Till kanalen uppe använde jag min breda snedslåvikare. Det blev rakt! Sydde på hjärtat för hand. Under broderade jag jubilantens initialer. Och L under, latin för 50. Himla nöjd med den! 


2 kommentarer:

Anonym sa...

Nu har jag hittat din blogg också! Det är så roligt att veta var kuddar, väskor mm hamnar när de lämnar butiken.

Emilia sa...

Vilken fin gåvopåse!