onsdag 23 november 2011

Fjong och Varm liten Tulle



En röd vest i en klassisk modell. Stickat i ett stycket från nere bak, upp över axlarna och ner fram. Nöstebarn har den i sin bok, men denne beskrivningen har jag från lilestrikk i Danmark. Köpte ett paket med garn och beskrivning och den var tänkt i lila DUO, tunn merinoull, men så ville jag ha en röd vest i stället och då fick det bli mitt favvisgarn Visjö. Dock blev den ganska liten! Storlek 6-12 mnd och passar precis, men inte mer. 8 månader, 70 cm och 8 kg tung! Otroligt.

Hade tänkt mig träknappar, men dom var för stora. Porslinsknapparna med "fjong" (typ fin, stilig), "varm" (behöver nog ingen översättning) och "tulle" (tja, gumma kanske, gosig tjej) från Snella & Petronella blev toppen.

Jag är inne i en sytorka. Har många planer, skulle vilja, köper på mig tyger och mönster, men kommer inte till skott. Ja, ja, det kommer jo andra tider.

3 kommentarer:

emmys stickning sa...

Så oerhört fin hon är!!

Pyssellycka sa...

Vilken fin modell, ja både västen och barnet! Känner igen det där med sytorkan, hoppas att du kommer ur din snart...

6-barns mamma sa...

Vad fin västen blev, tycker verkligen om modellen! Och så söt lillasyster blev i den, hon ser ut att vara lik storasyster som jag minns från bilder du haft här tidigare!