måndag 15 augusti 2011

Stickat haklapp



Jag har köpt boken "Myk start" av May B Langhelle, en underbar bok med stickprojekt till bebisar. Inte hunnit sticka så mycket dock, men i stugan förra veckan blev jag nyfiken på att testa stickat haklapp. Har alltid tänkt att det måste jo vara opraktisk och inget man använder i praktiken. Men visst kan man det! Den fungerar hur bra som helst till kräkningar (som på norska heter gulp-ett mycket bättre ord på bebiskräk, det är jo precis det det är -gulp) och dregel.

Snabbt projekt i mitt trasgarn Petunia från norska PT, det vet jag tåler hur många tvättar som helst. Och visst blev den söt? Lite stor dock så nästa gång ska jag göra den lite lite smalare. Och lite kortare kring halsen, den blev lite lång efter användning. Virkade en liten blomma som storasyster är stormförtjust i! Hon har nu sin favorit när det är haklappbytedags..

4 kommentarer:

Emilia sa...

Så fint med stickad haklapp!

mynta sa...

Supersöt och en kul idé med stickade haklappar!

6-barns mamma sa...

Jättefin haklapp, fick lust att prova att sticka en! är den stickad i bomullsgarn eller ullgarn?
Undrar om du är intresserad av ett byte? Du kan maila mig om du vill. eva.rockner@hogsby.net

Anonym sa...

Er det der lillesøster? Trodde det var storesøster først jeg! :-) Gleder meg til å se deg snart!!! Klem