måndag 10 maj 2010

Tunika till två tjejer


Till tightsen från förra inläget har jag sytt två tunikor till två tjejer i Norge. Så rolig sömnad! Jättekul att kombinera seersucker tyger från Stoff och Stil, band och symärken. Dottern var mer än villig att vara modell. Jag vet inte riktigt om det är bra att hon tycker det är jättekul att prova nya plagg och villig ställer sig upp för fotografering...

Båda mönster från Onion 20022. Storlek 98 och 128. Har sytt med resår i halsen istället för knytband. La in den ihopsytt i kanalen när jag sydde dit den, räta mot räta och det gick hur bra som helst. Man måste jo sprätta om längden inte stämmer, men man släpper undan med färre moment.





7 kommentarer:

MinaMirakel sa...

Underbara tunikor, jättekuliga!/Åsa

Gekko sa...

Sååååååå fine!! Jeg er borte hjemmefra med en haug stoff nå, bl.a seersucker i forskjellige farger for å kombinere, da er det ekstra bra med litt Syerineinspirasjon! :-)

Singh sa...

Härlig vårglädje! Jättefina singoallor med så fina tights till (med de extra detaljerna).

Le Petit sa...

Så söta! Tyckte jättemycket om den blåa.

Villblomsten sa...

Kjempeflotte !! :-)

Beata sa...

Söta tunikor!

Jonglören sa...

Så fin liten tjej. I jättefina tunikor/klänningar. Gillar din stil. Om du inte sett det så har jag en giveaway som jag kanske kan intressera dig med.