måndag 3 maj 2010

Traktor med spets

Jag gillar att testa nya mönster. Men när ska jag lära att jämföra dom med befintliga, för att ha lite koll på modell och storlek innan jag sätter saxen i tyget?

Hittade en shorts i Ottobre 3/08. Går upp till storlek 92. Ritade, tänkte den såg lång ut, men gjorde jag något åt det? Nej, da, klippte, sydde, fållade och sydde även på en spets innan jag konstaterade att shortsen i storlek 92 är som en 3/4 byxa. Så nu har tjejen det..

Men jag gillar detaljerna! Besparing fram och bak, dubbla stickningar som dock blev lite sneda, det skulle jo gå fort fredag kväll.. Fickor fram och bak.

Tyget är biolinne från Tygpyssling. Var nyfiken på att prova det tvättade linnetyget. Dock inte särskilt mjukare än annat linnetyg.

En t-shirt blev det också. Welinder 86/92, lila ugglor från Jofotex med rosa mudd från tygpyssling.






4 kommentarer:

Bustråden sa...

Fina blev de iallefall, kan vara skönt med lite längd med!

Lallis/Helene sa...

De blev jättefina! Jag har också tänkt sy ett par shorts till sonen efter det mönstret. Jag gillar 3/4 längden så då vet jag att det är den längden det blir :)

Anna-Snoddas sa...

Jättefina! Snyggt med spetsen och traktorn! :)

Emilia sa...

Snygga 3/4-byxor - fina detaljer! Och söt uggletröja med!