måndag 26 april 2010

Present i rött och lila



Mitt fadderbarn i Oslo skulle ha fått dom här plaggen i helgen, men den stakars familjen satt askefast i Spanien i en vecka. Dock han vi med en kort visit i går, men då hade jag jo lämnat kläderna hemma..

Blus från Onion 20022, 98 var en mer lagom storlek. Var nyfiken på att prova byxorna. Skrå sidsöm som inte syns särskilt väl på korten. Modell med mycket vidd i benen. Kanske lite väl mycket. Men svårt att värdera når dom öppenbart är allt för stora. Min tjej är nästan en storlek mindre i benen än i överkroppen. Byxorna har linning med resår och påsytt kant nere som jag också la i resår i, så sitter dom bättre åt kring anklarna. Tyget är tunn manchester från S&S.

Blusen är den samma som denne. Roligt med olika tyger och en (för) liten ficka med spets kom också på. Och en liten dinosaur på band som pynt, kom över massor med roliga band i min lokala tygaffär. Där hittade jag också mjuk och följsam bomullssnöre till halsöppningen. Tyger från S&S.

4 kommentarer:

SiriR sa...

Så fine klær! Blusen er supersøt:)

MinaMirakel sa...

Så söt hon är!
Kläderna är jättefina!/Åsa

Emilia sa...

Så fina - både byxor och tunika!

ett tu tre sa...

SNygt, snyggt, snyggt. Jag gillar vida byxor och tunikor. Och så fint det blev med färgerna tillsammans.