lördag 26 december 2009

Till mor

Det här er julklappen till min mamma. En tygpåse till att ha stickning i. Jag fyllde den också med garn som jag hoppas hon ska sticka tunika till lilla tjejen av.

Tyget är från Anna Maria Horner, en amerikansk tygdesigner som Ottobre sydde klänningar och regncape av i vårnumret. En natt det var lugnt på jobbet och jag var väldig trött råkade jag i min nätsurfedimma beställa tyger från hennes webshop. Men det var i yards och där mitt i natten lyckades jag inte riktigt tänka klart. Det kom flera meter tyg och mitt kreditkort grät.

Men dom var snygga, även om dom inte riktigt som jag hade tänkt och så är det jo ofta när man beställer tyger på nätet. Beställa en lite mindre mängd nästa gång kanske?

Men en tygpåse har det blivit och jag tyckte den blev jättefin. En gammal rest med grått och prickigt tyg som kontrast uppe. Anoraksnöre att stänga påsen med. Snöränderna har jag inte knutit den här gången, men sydd i hop med en bit från tyget och tät zickzack söm. Rolig detalj!

4 kommentarer:

Karin sa...

Underbart tyg! Det är verkligen toppen att ha en tygpåse till sin stickning! Inga stickor, som kan smita iväg...

Hanne Guro sa...

Jeg synes det var et fint stoff jeg!

MinaMirakel sa...

Superfin påse, tyget är underbart!/Åsa

Ett Tu Tre sa...

Tänkte just att det var ett väldigt vackert tyg till påsen - och vilken underbar julklapp till din mor.