onsdag 15 juli 2009

Till min syster

Min syster fyllde år förra veckan och nu är presenten som ska med till Oslo i morgon klar. 

Hon önskade sig en stor, enkel väska  som man kan fylla med grejor när man ska i väg och som enkelt kan tvättas. Jag har tidigare sytt Stoff och Stils Big shopper som dagiskasse. Nu har jag gjort om mönstret någon. Fram för allt ändrat handdagen uppe som jag tyckte gick för högt upp. 

Tyget är ett jeanstyg från min lokala tygaffär. Väskan är fodrat med chambray från Stoff och Stil. Jag har tryckt på fåglar med stämpel och färg från Panduro på utsidan. Jättenöjd med det! 

Väskan sys som inner och ytterväska som sedan sys i hop längs med kanten och i handtagen. Sedan kantar man med snedslå. Enkelt, men lite pillrigt att få det hela slät, men den här gången gick det mycket enklare än med dagiskassen. 

Har också sytt en liten tygpåse till stickgrejor eller vad som helst. Tyget är ett av mina favorittyg från japanska Echino köpt hos Superbuzzy i USA. Dagiskassan är sytt i det och min väska från förra sommaren. Nu er det tyvärr bara en liten remsa kvar. Den turkosa fågeln kom perfekt på påsen. Det var lite lite tyg så jag sydde dit ett prickigt echinotyg uppe och ett zick zack band o mellan. Och just nu har jag lite dilla på att sy band som dekor i kanten. Nöjd! 

2 kommentarer:

Emilia sa...

Vilka fina väskor - söt fågeldekoration!

MinaMirakel sa...

Superfina väskor!
mycket inspirerande blogg som vanligt./Åsa