tisdag 14 juli 2009

Rosa kaniner


Min goddotter M var här med familjen förra veckan. Mamman fick den lila linneväskan. M fick en rosa kaninoutfit. 

En enkel klänning/tunika efter Meedom form 1, förlängd och utställd till form 2 och jackelängd. Storlek 80. Jättestort! Tycker fortfarande det är svårt att få grepp om Meedoms storlekar. 80 är väl egentligen en 86/92? 

Underbara kaniner från jnydesign med mudd från Nea Nobelle. 

Tightsen är i stretchjersey från Stoff och Stil. Passar utmärkt till tights tycker jag. Modifierad mönster från Ottobre 3/09, tagit av på midjan som var för hög och satt dit mudd nere. Rätt så vida i modellen, men jag tycker dom fungerar, blir en blandning av tights och byxa, kan ha båda korta tröjor och längre tunikor till. 
  

3 kommentarer:

Bustråden sa...

Vad fina de blev, de växer snabbt men håller med om att det är svårt med stl från meedom.Tack för kommentarer på mina kläder!

MinaMirakel sa...

Urtjusigt, har just det kanintyget här hemma i min tyghög.
Är sugen på att börja klippa i det, men maskinerna är trädda i rött så jag får väl vänta tills jag har sytt färdigt allt rött./Åsa

IRMa sa...

Fint! Med Meedom får man tänka att man syr ex 80 till barn från de är 80 cl, när du köper kläder så köper du 80cl fram tills de är 80! Gäller de flesta sydda mönster faktiskt.