fredag 22 maj 2009

Orange!

En blöjförvaring i orange till ett blivande förälderpar som älskar allt brun-orange! Blöjförvaring är en riktig praktisk grej tycker jag. Den jag sydde till oss själva använder vi hela tiden. Jag har aldrig varit så förtjust i skötväskor, vill heller använda mina vanliga väskor och då er en sådan här blöjförvaring bra att ha. 

Tyget är en sammet från Ikea. Klippmått 56*33 cm. Foder i brun acetat. Svårt att sy i så hala tyger! Men fick det på plats efter en god del sprettande och extra stickningar.. Sydde av hörnen 3 cm in nere och vändsydde. Kardborrband under locket. 

Zick zack band än mycket dekorativa just nu!

3 kommentarer:

od Andulky sa...

Läcker förvaring!!

Anonym sa...

Kjære venn!
Hvilken produksjon. Du er dyktig!
Vi har fortsatt glede av klærne du har laget. De lilla buksene er ikke for små!Alle tror vi kjøper design klær til barna (og det er det jo og)

Gleder meg til en prat.
K

6-barns mamma sa...

Funderar på att prova och sy en sån här förvaring till blöjor jag med, håller på att leta efter en väska som jag kan ha både som väska och lite som skötväska.