torsdag 12 februari 2009

I brun yllefilt


Jag har länge beundrat Syster blås jättefina mössor och nu har jag äntligen också fått sytt mig en. Mönster från boken Tildas julehus köpt på Panduro. Sytt i yllefilt köpt på Panduro i Norge. Fodrat med bomullstyg. 

Hade en lång remsa kvar av yllefilten så då sydde jag en halsduk som beskriven i samma bok. Roligt att sy en halsduk! Den är också fodrat och har tyg nederst till dekoration samt två band. 

Halsduken känns lite stel och konstig, lite för blommig också. Men mössan är redan efter två dager en favorit! Sitter så fint på. Kliar inte i pannan (yllefantasten jag tycker nästan alle yllemössor kliar i pannan). Och så gillar jag den lille rosetten med knappen i!  

3 kommentarer:

LinSar sa...

Snyggt.Tycker de är så fina dessa mössor.

prickig design sa...

Så fin!! varför tycker man alltid att alla andras grejor är så mycket finare än sina egna!? den lilla blomman med knappen var pricken över i, så fin!

Gekko sa...

Herlig! Hvordan går det med overlocken forresten? Så merkelig greie!!!