måndag 23 februari 2009

Äntligen!



kan jag sy med overlock igenn! Efter åter ny väntan på Singer, 4 veckor denna gången, flera telefoner, tjat och gnäll, har dom gett mig en ny maskin. För en påfrestning! Shitjobbigt allt i hopa. 

Men nu har jag sytt det första alstret. Dock inte i trikå, min to-do-hög är ett berg med tillklippt trikå, men damen i symaskinaffären sa Singer maskiner bara kan sy med Singer nålar, även om hon har solgt mig Schmetz och det inte ska spela någon roll. Nu är jag så rädd för nya problem att jag väntar på Singer stretch nålar...

Men den här lille blusen eller vad man nu ska kalla den är i ett broderat bomullstyg, köpt hos Nea Nobelle förra våren. Mönster från senaste Ottobre, 1/09, storlek 80. Stort! 

Jag försöker undvika knapphål då min vanliga maskin är urusel på det, så bak ska det bli tryckknappar, röda från Snap Source. Men så är jo verktyget att sätta dit dom borta.. Så då blev det till att beställa nytt. 

Syster Blå har också sytt den här lille blusen, då fick jag också lust! Roligt att dom blir så olika med olikt tyg!

Så ska det bli ett par limefärgade tights till med samma rutiga kantband vid benen. Det våras (snart)!
 


5 kommentarer:

od Andulky sa...

Söt blus!!
Vilken fin blogg du har! Hoppas det är ok att jag lägger in dig i min blogglista?

Palven sa...

Supersöt =)
Jag gillade verkligen det gröna tyget.

Äppel Päppel sa...

Så gullig!

Bustråden sa...

Den blev jättefin, härlig färg!

prickig design sa...

fin!! kul att se ett plagg i samma mönster som man själv sytt i.