måndag 16 januari 2012

Reprise till sambon


Förra året fick sambon en t-shirt till jul. Första och tills nu enda plagget jag har sytt till honom. Och det rolige var att den blev ett favorit! Han har använt den hur mycket som helst. Den ser fortfarande fin ut och sitter snyggt på.

Så nu till jul var det givet med en repris. Jag har hela året sett efter lämplig tyg. Svårt att hitta. Det blev Campan från Tygpyssling. Dyrt, men skönt. (Att jag råkade beställa för lite, 1 m istället för 1.2 och var tvungen att beställa en gång till, tja.. Hur kunde jag tro att jag skulle få ett herrplagg på én stoffbredd?)

Mönstret är det samma, Ottobre 3/05 (barnnummer med några vuxenplagg bak i tidningen). Storlek 52, en helt vanlig large som han brukar köpa. Tok av lite på längden och la till sömsmån i halsen för kantband.

Och han blev jätteglad för julklappen!

 

3 kommentarer:

MinaMirakel sa...

Så kul att få se ett herrplagg, och kul att det har uppskattats!/Åsa

emmys stickning sa...

Fin tröja, håller på att sticka en till sambon, får se om den någonsin blir klar. Jag har inte lagt till extra i grenen på bodyn, den räcker nog till ändå, den blev verkligen stooor...

Smilla sa...

Jättesnygg!
Förstår att det inte var så lätt att hitta ett tyg som passar till vuxna herrar, kanske inte största målgruppen för de som designar tyg ;)