onsdag 18 januari 2012

Drops lingarn


Jag har länge haft ett nysta av Drops lingarn liggande. Ganska löst spunnit och jag har varit osäker på om det ägnade sig till trasor. Men så blev jag trött på att titta på det. La det dubbelt på stickor 4, 43 masker, 1r/1a tills garnet var slut. Precis lagom, kanske en aning fyrkantig. Den har legat sitt dygn i kalt vatten och är tvättat och klar för en liten resa till en snäll kompis västerut. Inget suger vatten som lin och det torkar mycket snabbare än bomull och gör att trasan håller sig fräsch längre. Men lika hållbar som bomull lär den nog inte vara. Men glansig. Åj, vad fin glans lin har.

3 kommentarer:

MinaMirakel sa...

vilken fin färg du har valt på garnet.
Jag har blivit så inspirerad av dina stickade västar att jag nu köpt garn, stickor och beskrivning.
Nu får vi se om jag reder ut det!/Åsa

Smilla sa...

Håller med Mina Mirakel om att färgen på garnet är jättehärligt! (Det tycker dock inte dottern som kallar den för tant-lila...men jag är ju tant så vi har mycket tant-lila hemma hos oss ;))

Emilia sa...

Har också använt lin till mina virkade trasor!
Typiskt med Annis-stickningen förresten!