lördag 12 mars 2011

Fjäsk?


Är det att fjäska att sätta Hello Kitty märke på blusen? Känns lite som det, men vad gör man när den här lille katten omtalas med drömmande röst?

Kommersiellt, tveklöst. Sedan började jag fundera på den här lille katten. Som jag själv tycker är riktigt söt.

Just det, vi har jo en Hello Kitty väggklocka i KÖKET! Det hade jag helt glömt.

Den fick jag till min 12-års dag mitt på åttitalet från morfar Moff. Jag hade önskat mig den intenst och det är nog den presenten jag har starkast minne av från barndomen.

Och klockan har varit med hela vägen sedan 12-års dagen. Alle ställen jag har bott har klockan  hängt på väggen och jag kan inte den dag i dag tänka mig att ta ned den. Så jag säger inget mer om Hello Kitty..

Blusen är likadan som den här, Onion 20022, storlek 104, rutigt tyg från S&S, blommigt från Tygpyssling. Och märket? Jo det har jag jo köpt i min lokala syaffär till priset av 48 SEK!    

6 kommentarer:

Vindling sa...

Blusen blev jättesöt. Och ibland får man ju lov att ge efter, de små liven måste ju få ha något att själva säga till om också.

JuMel sa...

Vilken söt! Ja, vad kan man säga om Hello Kitty?! Komersiell visst, men söt ändå:) Har satt diverse Hello Kitty märken på kjolar och omgjorda jeans bara för att dottern gillar den lilla sötingen och på HM brukar man kunna köpa märken i 3-pack billigt.

Maria sa...

Helt underbar.

Äppel Päppel sa...

Underbar blus! Och visst ska hon väl få en Hello Kitty!

Singh sa...

Den är jättefin, och Hello Kitty pryder fint där hon är sitter på sidan!

MinaMirakel sa...

Jag är väldigt trött på hello kitty, men mina tre stora tjejer älskar henne.Så vad gör man inte.....!/Åsa