måndag 21 mars 2011

Tutti frutti


Två linnen till. Det rosa och turkosa tycker jag blev rena godispåsen! Molninterlock från JNYdesign, det blåprickiga är i jersey från min lokala affär. Båda med kantband i turkos interlock från Hilco. Modifierat mönster från Ottobre 1/05, storlek 104 (98 i tidningen). Jag var lat och fållade med vaffelsömmen på den vanliga maskinen istället för täcksöm.

Kämpar med Coverproen! Har så svårt att få sömmen rätt på bandet! Det är tillräckligt att jag plötsligt syr en aning snabbare, sannolikt blir det mer drag i bandet och vips så är sömmen för långt ut. Eller motsatsen, syr långsammare och sömmen blir för långt in, det blir fult, hoppstygn och sprättande. Varje gång jag byter band måste jag sy mängder med prov först.. Tycker också själva apparaten sitter löst på maskinen även om jag drar åt skruvan på höger sida. I dag festade jag den med tape! Och nu ska jag inte gnälla mer.

9 kommentarer:

Bravo sa...

Skjønne singleter!!
Og jeg har ingen gode råd vedr coverproen, men om det er en trøst, så kjemper jeg også med min. Mye!!

Pyssellycka sa...

Jättefina linnen! Jag blev speciellt kär i det prickiga, riktigt läckert! Jag har märkt att ju mer jag är där och styr och ställer med bandkantaren, desto mer vinglande blir det. Om jag däremot slappnar av och bara kör på funkar det faktiskt oftast!

mulliga m sa...

Sockersöta linnen ;)

annas alster sa...

Vilka superfina linnen! Gillar det rosa väldans mycket, även fast jag inte har mycket till övers för rosa i vanliga fall... bra gjort :)

Smilla sa...

Härligt somriga! Min favirot är molnen :)

Anonym sa...

Kjempefine singletter!!!
Kan godt være du allerede gjør det, men jeg bruker alltid å holde pinsetten mot kantbåndets ytterkant (dvs. på høyre side mellom syfoten/pressarfoten og kantbåndsapparatet). Da holder båndet seg stort sett på plass.

MinaMirakel sa...

Jättesöta!/Åsa

Åsa Tidqvist sa...

ojoj vilka snygga linnen! jag kämpar (tidvis) med min coverpro med, ibland fattar jag bara inte VARFÖR den krånglar, kan sy flera kantningar perfekt sen, mitt på en tröja så bara tjofftjofftjoff, värsta trasslet bakom och man blir så ARG!! men, som pyssellycka säger, försöker man slappna av så brukar det funka bättre =)

Elin Käll sa...

Du gör så fina grejer. Kul! Jag håller med om att det rosa linnet blev en riktig pralin! Grattis också;-)