onsdag 27 oktober 2010

Velourbesvikelse


En tunika till en treåring i Oslo. Det har blivit några av dom här senaste åren.. Omgjort Meedom form 1 storlek 92.

Tyget är från Stoff och Stil. Men jag blev mycket besviken! Det är stickat på en ofärgat botten, vit, det är jo polysterväven som håller i hop ett velourtyg. Den vita botten syns genom tyget, särskilt kring mudden i halsen. Inte snyggt och typisk detalj som retar mig. Hilcos velourer är alltid färgade också i botten, inte enbart i "håren" utåt. Borde egentligen skickat tyget i retur när jag såg det, men det blir liksom inte till det oftast. Och trycket var jo roligt. Mudden är från Tygpyssling.

Nu ska det bara bli ett par plagg till brorsan så kan dom gå iväg i posten. men det går lite långsamt här för tiden.

3 kommentarer:

mynta sa...

Jättesöt tunika, men vist är det trist när botten inte är infärgad!
Förstår din besvikelse!

Thea sa...

Ajaj. AJg har ju de svarta kamelerna och där tyckte jag det funkade, även om jag håller med att det är bäst om botten har samma färg som tyget. Trist på en fin tunika.

Lowella sa...

Meen, va trist. Jag hade inte det problemet med det lila från SoS. Men då var det tur att jag inte beställt mera då. Hur är Jofotex velour? Var så sugen på en hel massa där, speciellt randiga.