tisdag 5 oktober 2010

Höstutmaningen; Plagg 1

Mitt förste plagg till höstutmaningen är klart. En långärmad klånning i ljus brun viskosjersey från Stoff & Stil, sytt efter Onion mönster 2017 Tunika topp/kjole til strikk.

Klänningen har muddkant i samma tyg i halsringningen. Tyget var lite för stumt för att detta skulle bli riktigt bra, jag måtte sprätta en gång, men till slut blev det ok. Dock lite för urringad, blir lätt kalt tycker jag.

På axlarna har jag sytt resår, typ Framilonband, för rynkeffekt. Likadant på ryggen. I sömmen mellan över och underdelen har jag sytt ett knytband. Armarna har mudd som avslut.

Jag har redan använt klänningen. Nöjd! Med en stickat bolero över håller jag värmen också!



11 kommentarer:

Gekko sa...

Kjempefin! Flinke du!

mynta sa...

Snygg klänningsmodell och härligt tyg! Blir jättefin i höst!

Singh sa...

Snygg och stilren modell, sitter jättefint på dig!

Emilia sa...

Åh så snygg - både bak och fram!

SiriR sa...

Så fin den ble, sitter kjempefint på deg.
Og jeg syns utringningen var fin jeg:)

Lowella sa...

Jättesnygg1 Gillade både modellen o tyget.
Jo, jag gillar boken (Making childrens clothes alltså), men som med det flesta mönsterböckerna är det övervägande tjejkläder...Men det är å andra sidan både lite finare "fest"plagg och andra "vardags" i den, så den är helt klart användbar och prisvärd.

Hiskon sa...

Snygg! Vad kul!
JAg är också med i utmaningen men har inte hunnit börja sy än - har dock handlat tyg och har massa idéer så nu har jag bara tiden att skylla på!

mulliga m sa...

Snygg klänning och fin färg. Knytet i bak var fint.

MinaMirakel sa...

Verkligen jättefin!/Åsa

ett tu tre sa...

Snygg! och om du fortfarande tycker att det blir för kalt vid urringningen så komplettera med en sjal/scarf.

prickig design sa...

Vilken fin! Du var super fin i den. Hoppas allt är bra med dig!:)