lördag 30 oktober 2010

Det funkar!

Den syr! Coverproen syr en hyfsat snygg söm med kantbandsapparaten! Äntligen. Jag har inte gjort mycket med den dom senaste 2 månaderna. Den har samlat damm. Men jag har köpt rullkniv och matta för att skära kantbanden. Kan det verkligen ha så mycket att säga?

Senaste Ottobre 6/10 har en fin västklänning som gjorde mig sugen på att prova igen. Ett perfekt plagg att ha utanpå ullunderställ. Mönstret har flera delar som gör det perfekt till att använda upp små rester av velour och jersey. Jag har ganska mycket sådana biter som är för stora för att slänga, men för små att räcka till tunikor och byxor.

Lite hoppestygn blev det. Och jag måste öva på att sy i hop delar med kantband snyggt. Men själva sömmen var faktisk ganska fin!

Himmelblå velour och hallonröd interlock från Hilco. Kanintyg från JNY design.

Jag tycker mönstret är för brett. Som vanlig med Ottobre egentligen. Så jag ska rita om och testa igen.



7 kommentarer:

Therese Renström sa...

Fina kläder du gör. Jag har gjort samma klänning till min dotter i strl 92 men än så längre har hon strl 86. Jag upplevde den nästan som för tight.. Men annars brukar Ottobre passa mina barn bra. Jag verkar ha tur på den fronten..

Strömming sa...

Härlig klänning! Och så skoj att CPn äntligen gör sitt jobb!

OYB sa...

Fin klänning! kanintyget mitt på blev jättebra!

herksmester sa...

E er bare blitt så stor og nydelig! Og vestkjolen ble fin - om litt bred ja!

Karin sa...

Underbart att höra att CPn funkar! Njut av att du kämpat och allt fungerar nu! Du har fått två awards av mig!

Gekko sa...

Herlig! Jeg og samboeren står her og ser på fine bilder av den store jenta di! Han hilser så godt! Er det virkelig mulig at hun (og min Mille) har blitt så store????

MinaMirakel sa...

Måste oxå prova den modellen, jättefin!/åsa