torsdag 12 november 2009

Mössa till mig

Även om jag är en yllefan som har ylle rätt på kroppen åtminstone 8 av årets 12 månader så sticks allt i pannan! Mycket sällsynt att jag lyckas sticka en mössa till mig själv som fungerar, men nu!

Den här är i ett norsk garn som heter Lerke från Dale. Jag blev nyfiken, hälften ylle och hälften bomull, det är en kvalitet jag inte har testat förut.

3 varv avigt/3 varv rät och då blev det den här fina effekten. Abras Bravader har visat mig en mössa var alla aviga varv var svarta och dom räta i ett melerad garn. Snyggt!

Mössan blev en aning stor. Bomull/ull får jo inte ullens goda elasticitet, bomull är och blir en tråd. Men den sitter helt ok och används flitigt just nu.

2 kommentarer:

Emilia sa...

Härlig mössa!

Gekko sa...

Den var kjempefin!! Flinke du!