onsdag 19 augusti 2009

Rödgrön present


Jag åker upp till Stockholm i morgon för att hälsa på lite kompisar. Lille M ska få en present, hon har tidigare fått ugglor

Jag var nyfiken på att prova sy en tunika efter Welinder och har använt basmönstret till tröja. Byxmönstret är också från Welinder. Byxan ser jo närmast identisk ut som den från förra inlägget och det enda som skiljer är egentligen att jag på denne har resårkanal nere. 

Velour från Jofotex, lite tunnare i kvaliteten än Hilco. Mudd till tunikan från Hilco och Tygpyssling. Jättenöjd med färg kombon! Tror den faller i smak hos föräldrarna 

Jag tycker det är tråkigt att det är så lite fordon på tjejkläder. Så det fick bli en bil, även om den blev rätt så gullig en då. Jag var tvungen att testa trycket först. Har inte använt det på velour förut. Men det så fint ut efter 40 gr tvätt och törktumling. Färg och stämpel från Panduro.  

Storleken är 86/92, rätt så stort till min tjej på 17 månader. Jag hann så vitt få av kläderna innan hon dreglade när dom.. Jag måste få fram gamla dregglisar, det forsar ur munnen på henne, snart finns det nog en  ny tand.  

7 kommentarer:

MinaMirakel sa...

Vilken härlig färg kombo, och vilken söt tjej./Åsa

LinSar sa...

Ur sött

Lilla Gryn sa...

Fint!! Det är så fint med velour och ett häftigt material att jobba med. Roligt att hitta hit, återkommer gärna.

Anonym sa...

Ja, jättefin kombo.Och vilken sötsnut!

Äppel Päppel sa...

Jättefint! Gillar färgerna!

SiriR sa...

For et fint sett! Gøy med biltrykk og din datter ser så søt ut:)

Hanne GUro sa...

Så stor E har blitt - guriland! Det var veldig fine klær du tar med deg til Stockholm, kjempefine farger!