tisdag 18 augusti 2009

2 gånger vinrött

Hilco har mycket vinröda tyger nu i höst. Jag har fått en snygg liten hög från Tygpyssling och först ut som blev klart var en velourbyxa. Likadan som den turkosa, 86/92 från Welinder. Fastsytt resår i midjan och benslut. 

Hade köpt 70 cm och satt kvar med en fyrkant som precis blev ett par muddbyxor i storlek 62, mönster från Ottobre 5/06. Mycket bebisar på gång kring oss just nu så dom går nog åt, även om jag inte brukar sy utan att jag vet till vem! Det kommer en matchande pullover till den och tröjor och tunikor till Es byxa. Jag rationaliserar syandet och syr allt som ska ha vinröd tråd i ett.. 

Mudden är också Hilco, fin färg tycker jag även om den är ljusare än velouren.     

8 kommentarer:

Lallis/Helene sa...

Härliga byxor!

Gekko sa...

Kjempefine! Og så smart å sy av den siste lille biten med en gang!

Emilia sa...

Ser mysiga - härlig färg!

Bustråden sa...

Härliga byxor!Tack för kommentarerna på mina kläder!

Doris_Assar sa...

Härliga färger!

MinaMirakel sa...

Underbar färg, härliga byxor!/Åsa

SiriR sa...

Lekre! Herlig farge, og smart å utnytte hele biten med en gang!

Legger deg i min bloggliste:)

Äppel Päppel sa...

Mysiga brallor! Fina färger!