lördag 11 oktober 2008

Trekantig necessär


Blomma åker vagn har sydd några små, praktiska tetror till att ha praktiska grejor i. Beskrivningen kommer från ICA kuriren

Sydda i vaxduk, den ljusa kommer från Panduro, den röda från min lokala syaffär. Jag har klippt till ett stycke på 14*26 cm, inkl sömsmåner och dragkedjorna är 12 cm långa. Mycket enkelt att sy;

Syr först fast dragkedjan reta mot reta mellan kortsidorna på vaxduksdelen. Sydde en stickning längs med kanten. Syr sedan i hop kortsidorna räta mot räta, den nedre delen med dragkedjan mitt på kortsidan, den övre med dragkedjan i ena hörnet, då får man den trekantiga formen. 

Snabbt och roligt! Den röda ska till en av mina systersöner, må nog sy en till, små pojkar har mycket ska samlas på, den vita är till mig själv. Fin gåvaidé! 

Inga kommentarer: