måndag 23 maj 2016

Ravello!

Endelig litt egostrikk! En Ravello påbegynt på solferie i høst som fikk pause seg litt da jeg kom til stripene på ermene. Kjedelig strikk, men tok seg fort opp når jeg først bestemte meg for å tømme strikkeposer!

Første prosjekt i Holst super soft. Sånn ull jeg liker! Begynte på 2.75, men måtte faktisk gå opp til p 3 for å få 22/10. Kanter i 2.75. 

Hele genseren veier 156 g! Størrelse small med mye lenger ermer. Som jeg likevel synes drar seg opp litt.. Kanskje legger jeg på litt på lengden. Modellen har smale overarmer og vidde i bolen. Helt rak i modellen. 

Valgte å strikke på halskant og synes det ble fint. Og veldig fornøyd med fargene! 


1 kommentar:

Charlotte sa...

Vad fin den blev!

Du har hunnit med mycket det sista! Jag håller mest till ute i trädgården och försöker få ordning på de sista kartongerna nu som inte blivit uppackade, så det blir inte mycket handarbetat tyvärr.