söndag 17 april 2016

Sydag!

I dag har vi hatt søndagssyjunta i flere timer! Så kjekt! Jeg tok med symaskin og fikk sydd meg en ny veske. 

Jeg har sneglet på veskene fra Jenna Rose handmade på Etsy, men fant ut at en sånn skulle jeg jo kunne sy selv av stoff fra lagret! 

Til stoffbutikken for å kjøpe en litt kraftigere glidlås og kom hjem med det, bånd til stropp og nytt ytterstoff.. Men foret er fra lagret 😝

Klippet 40 cm bredt og 35 cm høyt, en mønsterfirkant jeg hadde liggende. 

Simpel søm. En enkel lomme i foret ellers sydde jeg glidelåsen først og vendsydde resten etterpå. Avsydde hjørner nede. Litt knot å få på plass remmen. Helt rett kant mot sidesømmen kan det ikke bli uten sidepanel, men det ble helt greit. Den har mellomlegg som stabiliserer litt, men en ellers ganske myk stoffveske. 

Fornøyd! 



1 kommentar:

MalinSj sa...

Snygg väska. Har du vävt tyget?