lördag 2 januari 2016

Windschief

Et UFO er endelig ferdig! Har nok ligget to år i en strikkepose! 

Luen Windschief av Stephen West har jeg strikket til min onkel. Kommer i tre størrelser, dette er den midterste. 

Strikket i Drops merino fine på pinner 3, strikkefastheten er 20/10 cm. Jeg tvang meg til å strikke veldig fast, da jeg begynte på prosjektet hadde jeg akkurat sluttført et annet superwash garn prosjekt, tror det var Big merino, som bare voookste i vask! Det var nok derfor dette ble liggende. Jeg torde faktisk ikke vaske luen da den var ferdig, i redsel for at den bare skulle bli større og større.

Men resultatet ble slett ikke så dumt. Passer onkel perfekt og mønstret løfter virkelig luen. Ser vanskeligere ut enn det er også. 

Luen veier 65 g, litt over et nøste ble brukt. 





1 kommentar:

Emilia sa...

Fin mössa! Gott Nytt Kreativt År!