fredag 18 april 2014

Grønne blader


Surfet rundt og kom til Pinneguris ravelryside og fant der Evas teppe. Ble solgt med en gang! Jeg er svak for babytepper, produserer stadig nye til nye verdensborgere selv om takten på nykomlinger i vennekretsen har begynt å avta. Men en liten ny stockholmsborger er planlagt til sommeren og da hadde jeg en unnskyldning for å la alle ufor ligge og gjøre deg jeg liker best; begynne på nye prosjekter. 

Og det gikk fort for det var så gøy! Jeg liker rillestrikk og har strikket mengder med rillestrikkede babytepper, men dette har akkurat den lille tvisten som gjør at du hele tiden vil strikke litt til, bare et blad til.. 

At jeg fikk brukt opp 180 g 3-tråds Nøstebarn garn fra lagret var heller ikke så dumt. Passet perfekt till mønsteret og strikkefastheten, pinne 4 og 100 m i bredden. 

En fastmaskekant inngikk ikke i mønsteret, men jeg synes det holder teppet sammen på en fin både og tror det er bra i bruk også! 

Nå vil jeg strikke et til i naturbrunt fra et prosjekt jeg endelig har rukket opp!


2 kommentarer:

Bente Olea Johnsen sa...

Det var et morsomt teppe.

grønn sa...

Oi- det var da utrolig fint! Har ikke sett dette teppet før.