måndag 12 november 2012

Ulltid



Da jeg så Baboo kjempefine ullkjoler tenkte jeg at det var på tide å ta fram mine egne ullstoffer. En hel plastboks med merinoull fra Myllemuksut.

Kjole i raglanmodell, mønster fra Onion 20022, en gammel favoritt, nå i 110.

Å sy volang var nytt for meg. Jeg kantet den med rullesøm og på samme siden i bruksanvisningen til overlocken sto det at man kan rynke med overlocken, opp med diffen och stinglengden og trådspenningen på nåltrådene vips dro det seg sammen! Utrolig effektivt og mye raskere enn rynketråder. Ikke helt enkelt å beregne hvor mye det dro seg sammen, det skal man justere med trådspenningen, men jeg hadde en lang remse så det gikk fint, etter en spretting : ) Så sydde jeg den rett mot rett.

Hjerte er en applikasjon og på siden ble det en lomme. De røde detaljene var det jeg hadde av rødt stoff, men det livet det opp plagget! Både den lilla og vinrøde er mørke, litt voksenfarger egentlig.

Tights i tight modell, det passer ull, Onion 20044.

Og fornøyd, det ble storesøster!

7 kommentarer:

od Andulky sa...

Underbara!!!

annas alster sa...

Kul det där med att rynka med overlocken - det måste jag också testa!

grønn sa...

Kjempefint sett! Og mottakeren ser virkelig fornøyd ut - artig :-)
Jeg vil også lære å rynke med overlocken, men har sånn motstand mot å åpne bruksanvisninga..

Lowella sa...

Jättefina plagg!
Verkar kul att rynka med overlocken, jag har bara testat lite, men har inte vågat köra "skarpt" just för det där att beräkna tygåtgången...

Kitchen Garden Blessings sa...

Rett og slett herlig! Myllyull er gullgull! :)

Smilla sa...

Jättefina plagg!!
Ull är ju bästa på vintern...

6-barns mamma sa...

Vilken fin klänning, hon blev så fin i den! På min overlock kan jag också ställa in rullsöm, har inte testat det var det svårt att få till?