onsdag 15 augusti 2012

Sommer!


Nå er det sommer i fjellet! Bedre kan jeg nok ikke ha det akkurat nå.

Glade barn og litt tid til strikking innimellom.

Klutestrikkingen går jevnt og trutt og avløses med jevne mellomrom av annet. Har begynt på en pippigenser, et obligatorisk plagg om man bor i Sverige!

Nå skal garnlageret slankes! Jeg drukner snart i garn og har en lei tendens til å kjøpe mer med ganske urealistiske planer for hva jeg skal rekke. Nå skal jeg hvertfall framover bare kjøpe til konkrete, planlagde prosjektet.

Og i klutegarnhaugen dukket det opp 2 nøster Linen fra Marks & Kattens, 80 % bomull, 20 % lin. De lå i en kurv et sted jeg var innom, typisk sånt jeg burde slutte med, selv om klutegarnkjøpene faktisk er de som i størst grad blir noe.

Og det ble 2 standardkluter; 47 m,1.p 1r/1vr, 2.p r. Rundt det hele en runde med fastmasker og så en runde krepsemasker.

Jeg burde si høyt, veldig høyt, at UFO haugen også skal slankes. Jeg planlegger og klipper stadig nye strikkeposer istedenfor å tømme, avslutte prosjektene i de jeg har! Jeg har faktisk avsluttet et ufo denne uken, litt pressing hjemme så kommer den nok opp her snart.

2 kommentarer:

MinaMirakel sa...

Härliga färger!/Åsa

duBedåre sa...

Velkjent problematikk, det e så mye morsommere å starte på nye prosjekter enn å fullføre gamle støvete travere! Også nytt garn, da, som ser så fristende og delikat ut der det ligger i butikken. Jeg og har ambisjoner om å strikke mer av det jeg har, for det er jo deilig garn som engang var så fristende at jeg bare MåtTE kjøpe det... (0:

Fine kluter! Sant får man aldri nok av.