torsdag 19 april 2012

Turtle butt

Äntligen har jag kommit till skott och stickat blöjbyxan Turtle butt. Strömming har stickat jättefina byxor, men jag tappade motivation när beskrivningen var på flera sidor inklusive diagram. Men så är det jo med många av stickbeskrivningarna på nätet tycker jag, allt ska beskrivas i detalj. Och det är väl bra, men jag tror nog ofta att mönstren är mer komplicerade än dom är i verkligheten.

Hur som helst, i stugan under påsk blev det stickat Turtle Butt i det underbare garnet Cascade 220, en ny erfarenhet för mig. Köpt hos garnkorgen. Köpte med en bok med babyprojekter i garnet också. Himla söt. Gillar garnet! Vill ha mer! Men mitt garnlager är jo hur stort som helst!

Byxan är stickat i storlek medium, passar fint. Jättenöjd med den!

5 kommentarer:

duBedåre sa...

Kjempesøt! jeg digger de bleiebuksene der. Hvor stort barn trir u den passer til?

emmys stickning sa...

Så underbara, vart får man tag på mönstret till dom? Är det monsterbyxor som är nästa projekt nu då?

Anonym sa...

Supersöt!

MinaMirakel sa...

Gud vad gulligt, vill oxå ha ett par sådana till min lillpys!/Åsa

Strömming sa...

Snygga! Jag har ett par på stickorna nu också! :)