söndag 31 oktober 2010

En till

En västklänning till från Ottobre 6/10. Nu tog jag av ca 3 cm på bredden, mitt fram och bak och ritade om halsöppningen. Behåll samma bredd på kjoldelen. Men det blev för trångt över bröstet tycker jag. Och lite för trång i halsen. Klänningen får nog åka till någon vi känner som är lite mindre.

Men jag gillar att det blev lite mera rynk i kjoldelen. Och kantband nere blev också en snyggt detalj! Det var KokaLAL som påminde mig om hur fint det är på en av sina klänningar.

Jag rynkar som det står i beskrivningen, med Framilonband, eller det jag har som är genomskinlig resår från Stoff och Stil. Himla smidigt.

CPen beter sig fortfarande snällt! Och detaljerna blev lite snyggare än förra plagget.

Lila ugglor från Jofotex. Velour och interlock från Hilco.



4 kommentarer:

Fangoria sa...

Jättesnygg, vilken fin modell!!! Tycker den verkar sitta bra, men det kanske ser tightare ut i verkligheten?

Gekko sa...

Så fin den ble! Enig med Fangoria, det ser jo ut som at den sitter fint på! :-)

Roblin sa...

Jag har en halvfärdig av samma modell på skrivbordet, men när du säger att den är bred vet jag inte om jag är så sugen på att sy klart den.
Men jag ska göra det ändå, för den är ju söt :)
Tycker inte att den verkar sitta för tight heller, men om dotra din tycker det så gör den ju det.

OYB sa...

Åh så söt! Jättesnygg!