torsdag 25 mars 2010

Med häst

Jag gillar tygpåsar. Kom över vårens nya Tilda tyger på Panduro och kunde inte låta bli att komma hem med fyra halvmetrar. Lite tuffare i färgsättningen än tidigare och en aning retroinspirerat. Det fick bli en tygpåse till stickningen. Så mycket trevligare än en plastpåse! Fodrat och med fodertyget över kanten uppe. Band från samma sortiment (som jag hittade i min bandlåda, vad man har som man inte kommer i håg..)

Applikation från boken "Lapper i rödt og hvitt" av Gerd Gellein Merkesdal. Snöre från Stoff och Stil. Jag njöt min nya påse på syjuntan i går!

4 kommentarer:

Petra sa...

jättefin påse! tänkte på det igår, men kom mig aldrig för att kommentera.
kram, petra

6-barns mamma sa...

Vilken jättefin påse! Tycker om hästen på den, påminner om dalahäst - vi kommer ju från Dalarna även om vi bor i Småland nu.

Singh sa...

Fin påse och taxtröja! Läckert med alla små detaljer, det förhöjer produkten :-)

Jannike sa...

ojojoj - for en flott pose. OG som Singh sier: Det hele ligger i detaljene... Beundrende hilsner fra det høye nord