lördag 20 juni 2009

Off season

Men kanske inte. Här är det hur kalt som helst! Här i början på juni fick min pappa en ny halsduk. Den skulle egentligen vara klar till hans födelsedag i april, men det tog längre tid än planerad. Jag hade någon konstig idé om att när jag stickar halsduken på bredden går det mycket snabbare än på längden, men det er klart det inte gör.. 

Garnet är Sandnes Alpakka, 4-trådig. Köpt i en affär i Oslo, men kan köpas över nätet hos Britt. Jag tror jag la upp 380 masker, stickor 3.5, 3 olika grånyanser och en vinröd. 2-4 varv av varje färg och det gav en fin avigsida när färgerna gick "i hop". Garnet fick följa med upp längs med kortsidorna och jag virkade till slut en rad fastmaskor för att täcka det.

Och far blev nöjd! 

2 kommentarer:

od Andulky sa...

Förstår att han blev nöjd! Jättesnygg!!

MinaMirakel sa...

Supersnygg, önskar att jag kunde sticka oxå./Åsa