fredag 12 september 2008

Ingen symaskin!

Båda mina symaskiner har brutit i hop! Hemskt. 

Först har den vanliga maskinen krånglat jättemycket, undertråden korvar sig och jag bestämde mig för att lämna den till service. 

Dagen innan skulle jag igång med en viskoströja med väck och vänster nål på överlocken gick av hela tiden, kunde inte en gång sy en trådkedja! Då insåg jag att nålen hela tiden traff plattan under pressarfoten. 

Så nu är dom båda inlämnade. Mannen i affären kunde berätta att överlocken skulle skickas till Stockholm, men det skulle gå snabbt, 1-2 veckor!!

Så jag planerar nye projekt och stickar! 

2 kommentarer:

Mimmi sa...

Det låter inget vidare - att var utan symaskiner i flera veckor. Själv behöver min OL en välbehövlig omgång på "SPA" men jag vet inte om jag släpper iväg honom själv. Hur skall jag klara mig själv hemma ;-)

6-barns mamma sa...

Hemskt att vara utan maskiner så, min stora fasa att det ska hända... fast det är ju tur att man kan sticka och göra andra saker under tiden.