söndag 9 augusti 2015

Sommerstrikk 2


Jeg pleier alltid å strikke kluter på sommeren. Lite strikketøy som et lett å ta med seg. 

Ikke noen stor produksjon i år, men to ble det etter at jeg kom over klute- og håndklehefte fra Sandnes. Mandarin medi innkjøpt og på pinnene kom en klut i strukturstrikk, nr 4 i hefte. Fin ble den, men kanskje litt løs på pinne 3. Heklet kant med fastmasker og krepsemasker selv om det ikke sto i mønsteret. Får litt mer hold da synes jeg. Neste i korall på 2.75, min nye favorittpinne, ble akkurat litt fastere. 

Den grønne ble en presang med en gang og den korallfargede tar jeg kanskje selv? Med den grønne kanten ble den som en vannmelon!  


2 kommentarer:

Siddis back home sa...

Så herlig sommerstrikk! kjekke gaver dette!

Alla kan sy sa...

Vad fint du stickat :)