måndag 3 augusti 2015

Sommerstrikk 1


Jeg begynner på fler prosjekt enn jeg fullfører for tiden.. 

Men nå forsøker jeg avslutte litt i tillegg til det jeg begynner på under ferietiden. Ferie er strikketid. 

Denne kjolen til lillesøster ble påbegynt under våren. Hun har en liknende fra storesøster som snart er for liten og jeg ville ha en ny. 

Samme garn ble innhandlet, Muskat soft multi, 200 g. 

Den er faktisk strikket på frihånd, uten oppskrift, uvanlig for meg. Men jeg la nå opp masker, har glemt hvor mange og strikket oppover. Innså at garnet ikke kom til å rekke. Bestilte mer, men multivarianten var utgått og det som kom var mercerisert. Men det skulle vise seg bli en fin variant hvor livet ble blankt og kjolen matt og med flere gulfarger. I livet strikket jeg 1 r, 2 r sammen for å smale av og det ble akkurat passe. Det skapte nesten en hullrad og der tredde jeg en snor. 

Fornøyd! Litt tung, jeg innser at bomull/syntet blandinger har sine fordeler selv om jeg ikke liker syntetfiber. 

Fin som sommerkjole, men først og fremst et helårsplagg med genser eller ulltrøye under. 

Inga kommentarer: